Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-08-11, 20:20   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 201
Sharp$: 57248
Standard

V75 Örebro 17 augusti (dubbeljackpot)


Dubbla V75or även den här veckan fast onsdag och lördag istället för lördag och söndag. Nästa vecka kommer sen V75 racet med V75 varje dag från onsdag till söndag bl a från Norge och Danmark. Då gäller det att ha välfyllda spelkassor för att hänga med på alla omgångar svenska atg ”bjuder” sina kunder på.

På lördag fokus på E3 finalerna så klart och baserat på uttagningarna inte så svåra lopp spelmässigt. Allra mest kul kanske ändå att se Svante Båths supersnackhäst Very Kronos tillbaka, men kanske inte spelmässigt optimalt att en sådan häst ska göra comeback på V75 en dubbel jackpot omgång.

V75-1

Örebro är en bana där man ska leta spetshästar så kanske fel att tippa Bo C från spår 8 men en jäkligt bra häst som det till och med blev jätteskrik på i svenskt travderby i fjor när den skulle tävla barfota runt om ffg.

Lite osäker på hur Shorthanded Jag kan öppna från spår 1 i volten men är det spetsläge en het kandidat. Ännu hetare är väl Zaire Wise As med Uffe O från spår 3.

V75-2

Här blir Mascate Match gigantisk favorit och den såg verkligen inte ringrostig ut i försöket så måste vara en riktig toppchans. Dock ska man alltid hålla ögonen extra öppna för skoryck och jänkarvagnar i stora treårsfinaler.

V75-3

9 hästar varav tre tränade av Stefan Melander (som brukar säga att hans hästar inte trivs på Örebros i stort sett alltid ifrågasatta banunderlag). Evaluate i gulddivisionen med Örjan över full distans riktigt knepigt att bedöma. Känns inte heller helt lätt att värdera italienaren i högsta klassen. Skulle kunna vara så enkelt att det blir spets och slut på Charrua Forlan med men får läsa på i veckan.

V75-4

Lägsta klassen. Kapten Kidd verkligen lyft sig barfota i de två senaste men tiderna lär inte räcka här. Lars D Carlsson har en jäkligt fin häst i Running Like Hell. Har för mig att den är snabb ut med så säger spets och slut på den från springspåret.

V75-5

Har inte Nurmos trollat med Exit Angot som väl debuterar för honom här efter två månaders frånvaro (jobbigt spelobjekt) så är väl Burning Man ett spikalternativ . En för klassen mycket bra häst som verkar vara i toppform. Spåret blev dock inte så kul men tre varv. Vine Vision också intressant efter dam SM loppen.

V75-6

Hingstarnas E3 final inte lika given men borde räcka med de tre försöksvinnarna Belker, Global Adventure (skoryck nu?) och Aetos Kronos.

V75-7

Hyperintressant med Very Kronos tillbaks men hur ska man värdera den. Om den visar sin fulla kapacitet så ska den väl bara vinna ett silverlopp över 2,5 varv men historiken säger att det lika gärna kan bli galopp direkt från spår 2 bak bilen. Erik lär ta en extremt lugn start för att försöka undvika det.

finns bra motbud i form av Perfect Dynamite, Velvet Gio, Global Undecieded (skitspår) och Varpio (nu med Goop men ännu sämre spår).

En rätt kul omgång trots allt som lockar med oerhört mycket extra jackpotpengar från igår.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10), Ochs5 (+10), asgaya3141 (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-12, 12:58   #2
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4381
Standard

Ska nog till både blixtnedslag, dödsfall å ösregn om det ska bli någon större utd på lördag.
Ska väl samlas jacke till Bergsåker.. Å där går väl potten till utlandet i vanlig ordning..

Dessa lär väl vinna å öka värdet 1 kr typ.
VAINQUEUR R.
Burning Man
AETOS KRONOS
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-14, 13:11   #3
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 6
Sharp$: 427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kire1111 Visa inlägg
Ska nog till både blixtnedslag, dödsfall å ösregn om det ska bli någon större utd på lördag.
Ska väl samlas jacke till Bergsåker.. Å där går väl potten till utlandet i vanlig ordning..

Dessa lär väl vinna å öka värdet 1 kr typ.
VAINQUEUR R.
Burning Man
AETOS KRONOS
Suttit och kikat i lopp-arkivet. Flertalet av favoriterna ser otroligt starka ut. Håller med om föregående talare att allt tyder på ytterligare en favorit-kavalkad och låg utdelning samt jackpot.

Även V75-2: Mascate Match samt V75-7: 11 GLOBAL UNDECIDED har gjort riktigt bra prestationer senaste loppen...!
jonaskba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-15, 08:45   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Perfect Dynamite spetsar väl i sista och körs där, VK lät Erik inte så påställd med(men reserverade sig för att Svantes åsikt avgör) och GU kan ju antingen hamna därbak eller tvingas till en lika tuff resa som senast(och gissar att dom inte vill ha en sån till, speciellt inte över aktuell distans)...lutar åt tre spikar, MM, AK o PD...sen är det bara att måla i fyra lopp...finns ju givna u-hästar i garderingsloppen också, 1 BG o UO, 3 BG, 4 PU(?) o 5 PU...vi får si, hur det ser ut när tärningen kastas...

Senast redigerad av mikaels den 2019-08-15 klockan 08:55.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-15, 08:51   #5
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Bo C har ju mött skitmotstånd på sistone, men har också mosat dem och sett riktigt fin ut med alla möjliga resor. Lite seg är han väl ändå, vore det 2600 hade jag nog haft den som högsta vinstchansen men nu kan det bli lite klurigt.


Dior Ima är min stänkare i omgången. Första barfota i försöket och jag tror Djuse vunnit om han kört till ordentligt sista halvvarvet. Nu barfota igen och troligtvis bike. Lär stanna på max 3%!

Sen tror jag värdet kommer bli bra på Perfect Dynamite i avslutningen, har halvt beslutat mig för spik där redan!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-15, 08:52   #6
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Perfect Dynamite spetsar väl i sista och körs där, VK lät Erik inte så påställd med(men reserverade sig för att Svantes åsikt avgör) och GU kan ju antingen hamna därbak eller tvingas till en lika tuff resa som senast(och gissar att dom inte vill ha en sån till, speciellt inte över aktuell distans)...lutar åt tre spikar, MM, AK o PD...sen är det bara att måla i fyra lopp...
Lovande att vi hade samma idé samtidigt där! Mr Lindy lär ju spetsa initialt men sen får ju någon annan överta och PD ligger bra till för det.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-15, 09:07   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Bo C har ju mött skitmotstånd på sistone, men har också mosat dem och sett riktigt fin ut med alla möjliga resor. Lite seg är han väl ändå, vore det 2600 hade jag nog haft den som högsta vinstchansen men nu kan det bli lite klurigt.


Dior Ima är min stänkare i omgången. Första barfota i försöket och jag tror Djuse vunnit om han kört till ordentligt sista halvvarvet. Nu barfota igen och troligtvis bike. Lär stanna på max 3%!

Sen tror jag värdet kommer bli bra på Perfect Dynamite i avslutningen, har halvt beslutat mig för spik där redan!
Du behöver nog en smetig bana för att DI ska vara riktigt intressant, senaste prognoserna talar om molnigt men uppehåll och lite lätt regn mot kvällen...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-15, 09:21   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Lovande att vi hade samma idé samtidigt där! Mr Lindy lär ju spetsa initialt men sen får ju någon annan överta och PD ligger bra till för det.
Helt rätt, ML spetsar initialt och PD tar över direkt, så hade jag också tänkt...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-15, 09:29   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Ska bli intressant att höra Calle Lindbloms kommentarer om segerchansen med Bo C, gissar att inte ränderna gått ur den här tigern heller...hehe...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-15, 09:34   #10
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17426
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Ska bli intressant att höra Calle Lindbloms kommentarer om segerchansen med Bo C, gissar att inte ränderna gått ur den här tigern heller...hehe...
Han var ju skön vid senaste vinsten:
"Till och med morsan hade vunnit med denna"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mikaels (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-15, 10:07   #11
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Han var ju skön vid senaste vinsten:
"Till och med morsan hade vunnit med denna"
eller (vid en segerintervju)

När trodde du på vinst Calle ?

När jag öppnade programmet........
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mikaels (+5), mackpeter (+5), Staketkusken (+1), Gotland (+5), Spiritus (+2)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-15, 15:11   #12
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 121
Sharp$: 2533
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
eller (vid en segerintervju)

När trodde du på vinst Calle ?

När jag öppnade programmet........
Bara en gång man minns på rak arm när kråkan låg lågt!

https://m.youtube.com/watch?v=OxRLWCeVowI
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mikaels (+5), TOBYTYKE (+5), abstruse (+1), TravPeter (+5), Spiritus (+2)
grobben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-15, 15:30   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 524
Sharp$: 7955
Standard

En historia till om Calle: En kompis var kvar på V5 och hade spik på Calle i sista avd. Värdet var högt och det var ingen favorit Calle körde, förmodligen snudd på hela potten vid vinst. Nu blev det inte vinst utan bara en prisplacering för hästen.
När kompisen berättade om bongen för Calle efter tävlingarna, kom en typisk Calle-replik: Varför sa du inget innan? Då hade jag ju vunnit!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-15, 16:29   #14
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37809
Standard

Calle Kråka är en Sveriges mest undervärderade kuskar.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-15, 16:59   #15
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 47
Sharp$: 3743
Standard

Blev några lir på NordicBet:

Margaretasjöhammar vinnare 20.00 ggr
Västerbo Pokerface vinnare 5.75
Exit Angot vinnare 7.50 - Örjan, barfota runtom och jänkarvagn
daza är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td